Maaike de Vogel

Jij hebt niet het gevoel dat je jouw ideale klant bereikt. Je bent zoekende naar jouw eigenheid in je business en uitingen en als je heel eerlijk bent worden de uitingen op social media een steeds grotere struggle. Dit is niet waar je jouw energie in kwijt wil raken. Jij wilt groeien met jouw business, in geld, maar vooral in voldoening. Jij wilt verbinding maken met jouw favoriete klanten en ze echt weten te raken.

Ik ben Maaike

Moeder, partner, dochter, ondernemer, vriendin en veel meer, maar vooral…

 

MEZELF

Mijn verhaal

Dat zeker niet altijd zo geweest. Als kind werd ik behoorlijk gepest, vanwege mijn epilepsie. Gelukkig overgroeide ik dit en ben ik een gezegend mens. Het heeft wel gezorgd voor het gevoel ‘erbij’ te willen horen.

Zowel zakelijk als privé heb ik mezelf lang aangepast. Privé in mijn relatie destijds schikte ik mezelf steeds voor ‘the grater good’. Lang dacht ik dat dit normaal was. Wat was ik tenslotte zonder die relatie? Begin 20 was ik zover van mezelf verwijderd geraakt, dat ik tegen een depressie aanzat.

Deze ellendige periode zorgde ervoor dat ik hulp inschakelde. Mijn 1e kennismaken met NLP en persoonlijke ontwikkeling. Dit pad heeft mij mijn toenmalige relatie gekost omdat ik voor het eerst in mijn leven, echt voor mezelf durfde te kiezen. 

Zakelijk gezien hoorde ik wel nog steeds dat ik moest veranderen, harder worden, want dat hoort erbij werd gezegd. Ik voelde vaak aan alles dat dit niet is wat ik wil en hoe zeer ik ook mijn best deed het past niet bij wie ik ben. 

Maaike de Vogel

Toen mijn vader in 2016 ziek werd veranderde mijn kijk op de wereld. Hij kreeg niet alleen een diagnose, een ziektebeeld, nee hij kreeg een vonnis. ALS. Er is geen medicijn, geen therapie. Je spieren zo lang mogelijk sterk houden met fysiotherapie en tegelijk proberen te accepteren wat voor je ligt. 

Nog negen maanden hebben wij van en met hem mogen genieten. Hij was mijn voorbeeld. Een man met zoveel passie voor zijn werk. En zelfs tijdens deze strijd bleef hij positief. Een luisterend oor, altijd een tip (zelfs als je er even niet op zat te wachten ;-)) en nog steeds in voor grapjes.

De combinatie met alle lovende woorden van mensen om hem heen lieten mij nadenken over wat IK eigenlijk achter wil laten. 

Wanneer het mijn tijd is en ik in dat bed lig, wat wil ik hebben bijgedragen? Wil ik dan terugkijken op een leven waarin ik mezelf heb aangepast? 

Of is het nu de tijd om dat te doen waar ik zo blij van wordt?

Het overlijden van mijn vader, april 2017 ging over in de zwangerschap van mijn eerste dochter.

December 2017 was de geboorte van mijn dochter. En van mezelf als moeder.

Het was dit laatste zetje wat ik nodig had. Niet langer alleen maar nadenken, over wat ik wil bijdragen.

Ik realiseerde mezelf dat als ik haar wil leren om haar dromen achterna te gaan, ik het voor zal moeten doen. Kinderen doen tenslotte niet wat ze horen, maar wat ze zien.

Ik kon niet anders meer. Deze droom wilde ik achterna gaan. Daar ging ik dan. De sprong in het diepe.

Ik ging op ontdekking en

ik ontdekte mijn waarom

mezelf zijn en jou laten zien dat het alles is dat jij nodig hebt, zodat we samen die mooiere wereld kunnen maken.

Ik ging opzoek naar de uitvoering hiervan en dat koste mij ruim een jaar. Training gevolgd tot VA, wat het ook niet was voor mij. Mijn HBO opleiding Commerciële economie steeds verder afgerond. Boeken gelezen, gesprekken gevoerd en ineens wist ik het. Alles viel op zijn plek. Mijn kennis, ervaring, softskills en mijn passie voor het laten groeien en vooral bloeien van andere mensen.

Een basis creëren voor al jouw marketing vanuit een positionering gebaseerd op wie jij in essentie bent door middel van Personal Branding.

Maaike de Vogel

Met meer dan 10 jaar werkervaring in verschillende verkoopfuncties weet ik hoe belangrijk verbinding maken met (potentiële) klanten is. 

In de huidige markt met zoveel aanbod lijkt het haast onmogelijk om op te vallen, maar jij kunt dit.

Gewoon door jezelf te zijn.

Een van de meest vergeten aspecten van de marketing is positionering. 

Wat is precies positionering? Positionering is jezelf in de markt zetten, je positie kiezen als merk in het hoofd, maar vooral ook het hart van jouw favoriete klanten. 

Dit is DE fundering voor je marketing en je business. 

Die kun je niet beter neerzetten dan recht vanuit je hart. Niet op de ‘het voelt goed’ of ‘mijn intuïtie vertelt me dit’ manier. 

Nee door terug te kijken op jouw levenspad en vanuit een onderzoekende methode jouw diepgewortelde WAAROM te ontdekken. 

Het diepst liggende aspect over de bijdrage die jij wilt leveren aan mensen. Een element die je niet zomaar even oplepelt, maar hier ligt wel jouw kracht/ jouw eigenheid / jouw goud. 

En door ook al die andere elementen te ontdekken die zorgen dat jouw brand 100% jij is. Zodat jij een krachtige fundering hebt staan voor al jouw marketing en business keuzes.

welke passies ik nog meer heb?

Ik ben moeder van de twee mooiste meisjes op aarde 😊 meisjes die ik met heel mijn hart wil laten zien hoe belangrijk het is om jezelf te zijn.  

Ik hou van goede gesprekken met mijn man, vrienden of familie. Liefst in combinatie met een goed glas rode wijn, maar zolang er diepgang is ben ik in mijn element.

Ik hou van alles wat met eten te maken heeft. Koken, eten, bakken, alles. Hierin vind ik het belangrijk om de balans te houden, want ook zelfontwikkeling is voor mij heel belangrijk en dat kan alleen als ik goed voor mezelf zorg. 

Niet sporten is voor mij een soort van straf. Niet omdat ik het altijd leuk vind, maar omdat ik mezelf er zoveel beter door voel. 

Hoe ik verder in elkaar zit?

Enthousiast & positief

Ik ben het type ‘glas is halfvol’, natuurlijk heb ik ook mijn mindere dagen, langzaamaan probeer ik die zelfs te accepteren. Ik ben ook zelden chagrijnig en maak er ‘gewoon’ elke dag wat van. Iets met het leven is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

Open en eerlijk

Ik kan niet zonder eerlijkheid. Ik ben het type die nog wakker ligt van een leugentje om bestwil.

Gedreven en ambitieus

In mijn wereld bestaat er niet zo snel een ‘kan ik niet’. Vroeger thuis kregen we dan te horen: ‘kan ik niet, bestaat niet, het zijn drie woorden, kan, ik en niet’ en dit kan je dus ook zelf veranderen. Of dit de grondlegger is voor mijn gedrevenheid weet ik niet maar als ik iets echt wil dan ga ik ervoor en dat laat ik me echt niet zomaar van de wijs brengen. 

Sociaal en betrokken

Als ik vraag of het goed gaat dan wil ik ook een echt antwoord, in mijn wereld hoeft het niet altijd goed te gaan. Daar kunnen we een gesprek over hebben en wellicht kom je dan nog wel tot nieuwe inzichten. 

Maaike de Vogel

Ontdek jouw brand profiel zodat je opvalt door wie JIJ bent en waar JIJ voor staat.

Precies daarmee ga jij de allerleukste klanten aantrekken. Ontdekken wat jouw unieke eigenschappen zijn in 3… 2… 1…